На стартову На попередню В одному з основних напрямків реформи загальноосвітньої школи підкреслюється необхідність суттєвого посилення світоглядних,

  В одному з основних напрямків реформи загальноосвітньої школи підкреслюється необхідність суттєвого посилення світоглядних, ідейних, моральних початків у викладанні основ наук .Саме в школі починається формування ,становлення громадянськості молодого покоління. Однак одна справа – усвідомлювати величезні виховні можливості навчально-виховного процесу і інша –вдало реалізувати їх в ході навчально-виховної роботи.

  У цьому напрямку колектив Путивльської школи-інтернату постійно в пошуку активних форм навчально-виховних занять, поєднання навчання з життям.

  Педагогічну позицію нашого колективу характеризують повага до кожної дитини як до особистості , віра в здатність учнів працювати серйозно, захоплено, творчо. Саме ця позиція визначає вибір методів, засобів, прийомів і форм навчання та виховання, що передбачають самостійність в здобутті знань, посильну дослідницьку діяльність, обґрунтування і доведення своїх поглядів.

  Характерними рисами роботи наших педагогів є опора на між предметні зв’язки, застосування засвоєних знань до розкриття нагальних проблем сучасного суспільного життя, вихід за коло тільки шкільних інтересів до практики в житті.

   Навчальний матеріал викладається так, щоб учні не тільки знали й розуміли те суспільство, в якому ми живемо й працюємо, але і вносили свій посильний внесок в подальше його удосконалення і розвиток, постійно прагнули до покращення навколишньої дійсності.

   Працюючи з дітьми-сиротами, з дітьми, позбавленими батьківської опіки, ми, педагоги , насамперед завжди пам’ятаємо про велику важливість нашої справи, про велику відповідальність. Найважливіший обов’язок педагогів-виховання дітей . Наші діти-це майбутні громадяни нашої країни і громадяни світу. Вони творитимуть історію. Наші діти –це майбутні батьки й матері, вони також будуть виховувати своїх дітей. Тож наше завдання виростити їх прекрасними громадянами, хорошими батьками й матерями.

 

 

ОПИС ПРОБЛЕМИ

 

    Життя нашої країни, морально-політична, економічна ,культурна атмосфера суспільства з юних років живлять людину життєстверджуючими ідеалами.

Завдання ж школи -  виростити дітей громадянами, патріотами з почуттям особистої відповідальності за все, що відбувається навколо, за славу, добробут, могутність своєї країни. Тож дуже важливо, щоб цією життєдайною силою було пройняте все, що оточує дитину: справи школи, дитячих організацій, кінофільми, вистави, які вона відвідує, обстановка в сім’ї .Не можна відокремити сімейні, шкільні справи від громадських. Все, що відбувається в країні, світі, через наші думки й нашу душу приходить до дітей.

  Поняття „патріотизм” надзвичайно містке й багатогранне. Любов до рідної землі гармонійно поєднується з відданістю суспільству, державі, з гордістю за свою країну, з готовністю охороняти і примножувати її могутність.

   Результати досліджень показують, що глибоке розуміння патріотизму приходить до дітей з роками. Але розмова про це вже в ранньому віці має бути серйозною.

  Опитуваннями, які проводилися серед учнів середніх класів , отримано такі результати:56% дітей відповіли, що своєю Батьківщиною вважають рідне село чи місто , 44% - назвали Батьківщиною Україну. Психологічна гра „Дерево бажань” виявила, що діти (89%) хотіли б жити в якійсь розвиненій , багатій державі, де б медицина, навчання були б безкоштовні, батьки б отримували пристойну зарплатню, діти мали б змогу подорожувати, цікаво проводити дозвілля, безкоштовно відвідувати комп’ютерні клуби і т. ін. Анкетування , ігри, вікторини з учнями 5-8 класів показали, що діти мають скупі знання з історії, культури, географії, біології, мало цікавляться суспільно-політичними подіями, іменами славних людей нашої держави: митців, науковців, політиків, спортсменів і  ін.  Опитуванням старших школярів встановлено, що 75% опитаних, якби мали можливість, переїхали б до інших країн , щоб пристойно заробляти й жити ,бо на батьківщині такої можливості для себе не бачать ,10%- вагаються відповісти на таке питання, і лише 15%-не залишили б Україну ні за яких обставин. На питання :”Що таке патріотизм?” 26% підлітків взагалі не змогли дати відповіді.

  Таким чином можна впевнено зробити висновок, що такі життєві позиції молодого покоління  зумовлені певними прогалинами в їхньому вихованні.

      Проблема полягає в низькому рівні організації роботи батьків, вчителів, вихователів, керівників дитячих організацій у напрямку патріотичного виховання як одного з чинників становлення громадянськості молодого покоління.

 Така проблема у вихованні наших дітей  ,звісно, матиме політичні, культурні, економічні наслідки. Адже не так важко виховати людину, яка спроможна відверто захоплюватися навколишніми пейзажами, соковитістю мови, розмахом народної душі, самобутністю національного мистецтва, сучасними досягненнями нашої науки, техніки, спорту, тому що це й справді варте захоплення, але наше завдання – виховати людину небайдужу, з активною ,діяльною любов’ю до рідної землі шляхом поступового залучення дитини до справ і турбот Батьківщини. І тут ми використовуємо далеко не всі  педагогічні можливості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   МЕТА  ПРОЕКТУ

   

 

Організувати постійну , систематичну роботу вчителів , вихователів, керівників дитячих організацій у напрямку патріотичного, громадянського виховання школярів . Шляхом яскравих  емоційних вражень та одержаних знань про рідний край, його героїв, про суспільно корисні справи формувати патріотичне мислення дитини у поєднанні з активною життєвою позицією.

 

 

ЗАВДАННЯ  ПРОЕКТУ

 

1.     З метою підвищення знань дітей про рідне місто, про перспективи його розвитку, про його минуле, про славних людей підготувати і провести місяць рідного міста: „Місто моє – гордість моя.”  ( вересень 2006).

2.     Організувати екскурсію до міста Глухова, відвідати краєзнавчий музей, архітектурні та історичні пам’ятки древнього міста  на Сумщині для найактивніших учасників  програми „Місто моє – гордість моя”( жовтень 2006).

3.      Провести всешкільний усний  журнал  „ Сумщина в іменах”(жовтень  2006).

4.     Організувати і провести програму творчості дітей  „Ми – українці. Це –наші традиції” тим самим прилучити школярів до мистецтва., культури, традицій рідного народу (листопад 2006).

 

 

 

 

 

 

 

ОПИС  ЗАХОДІВ

 

 

  Робота проекту  розпочнеться його презентацією, на якій учні, педагоги познайомляться з планом роботи проекту. Кожний  місяць осені  матиме програму заходів, спрямованих  на виховання патріотичних почуттів до рідного краю: села, міста, регіону, країни.

 Вересень оголошується місяцем рідного міста під назвою: ”Місто моє – гордість моя.”

 Пропонуємо ряд заходів на цьому етапі:

-                   похід, присвячений  річниці партизанського руху  та визволенню міста від німецько-фашистських загарбників „Партизанськими стежками”. Учні побувають на урочистому мітинзі, відвідають музей бойової слави, Спадщанський ліс, могили  невідомих солдатів, пам’ятники героям війни. Мета цього походу – залучення дітей до вивчення історії рідного краю, усвідомлення того, що ми  є нащадками героїчного минулого, вшанування пам’яті людей, які вчинили подвиг в імя  інших.

-                   Продовженням вивчення історії рідного міста стане конкурс „Таємниці тихих вулиць” На цьому етапі  діти повинні більше дізнатися про вулиці міста, багато з яких носять імена народних героїв, бо дуже часто дівчата й хлопці нічого не знають про людину, на честь якої названа вулиця .На виховних годинах, підготувавши самостійно матеріал, учні розкажуть один одному цікаві факти з життя людей, підготують буклети. Трохи вигадки, трохи фантазії – і в дітей з’явиться враження, що вони чудово знають своє місто, його героїв, і приклад життя чи подвигу їх стане в сто разів привабливішим і захопливішим.

-                   Заключна акція у вересні „Зроби добру справу” дуже важлива, бо господарське ставлення до дійсності – перша ознака громадянського характеру.

 

У жовтні пропонуємо провести місяць області:

     - Екскурсія до одного з  найстаріших міст нашої області Глухова насичить враженнями, знаннями про сусіднє місто, його історію, познайомить дітей з цікавими фактами з життя відомих українських меценатів родини Терещенків, стане поштовхом до пошуково-дослідницької роботи.

   - Шкільний усний журнал „Сумщина  в іменах”  з поняттям Батьківщина поєднає імена її поетів і музикантів, зодчих і художників .Чим більше дитина пізнає, тим більше для почуття любові до рідного вона одержує.

 

Заключний місяць , присвячений Україні, включатиме програму творчих  робіт дітей (конкурси,  виставки, концерт):

-                   Конкурс –виставка  творчих робіт учнів.

-                   Конкурс „А я просто українка , україночка…”

-                   Звітний концерт  „Ми українці. Це – наші традиції”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

На стартову На попередню