ѕќЋќ∆≈ЌЌя
про навчально-досл≥дну земельну д≥л¤нку
омунального закладу —умськоњ обласноњ ради Ц
ѕутивльськоњ загальноосв≥тньоњ школи-≥нтернату ≤-≤≤ ступен≥в
≤. ќсновн≥ положенн¤.
1. Ќавчально-досл≥дна земельна
д≥л¤нка омунального закладу —умськоњ обласноњ ради - ѕутивльськоњ
загальноосв≥тньоњ школи-≥нтернату ≤-≤≤ ступен≥в Ї базою проведенн¤ навчальних
та практичних зан¤ть, передбачених програмами з природознавства, б≥олог≥њ,
трудового навчанн¤, гурткових зан¤ть засвоЇнн¤ знань, формуванн¤ вм≥нь та навичок,
орган≥зац≥њ позакласноњ, досл≥дницькоњ роботи, природоохоронноњ роботи,
продуктивноњ прац≥ учн≥в, спри¤Ї вихованню св≥домого ставленн¤ до прац≥, розвиток
навичок самообслуговуванн¤.
2. Ќавчально-досл≥дна земельна
д≥л¤нка ≥снуЇ при школ≥ в≥дпов≥дно до ѕоложенн¤ про навчально-досл≥дну земельну
д≥л¤нку загальноосв≥тн≥х шк≥л та позашк≥льних навчально-виховних заклад≥в,
затвердженого наказом ћ≥н≥стерства осв≥ти ”крањни в≥д 01.11.1995 р, є307,
закону ”крањни Дѕро осв≥туФ, «акону ”крањни Дѕро загальну середню осв≥туФ, ѕоложенн¤
про загальноосв≥тню школу-≥нтернат та загальноосв≥тню санаторну школу-≥нтернат,
затвердженого наказом м≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни в≥д 12.06.2003† N 363, та даного положенн¤.
≤≤. ‘ункц≥онуванн¤ навчально-досл≥дноњ земельноњ д≥л¤нки.
3. Ќавчально-досл≥дна земельна
д≥л¤нка включаЇ в себе 8,3 га. на зам≥ськ≥й територ≥њ, 0,317 га Ц на територ≥њ
школи.
4. Ќа навчально-досл≥дн≥й
земельн≥й д≥л¤нц≥ розм≥щуютьс¤ в≥дд≥лки: польових, овочевих, плодово¤г≥дних культур Ц 8,3 га; селекц≥йно-генетичний
в≥дд≥лок Ц теплиц¤: закритий грунт Ц 100 кв.м., в≥дкритий грунт - 596 кв.м., кв≥тково-декоративний в≥дд≥лок - 2574 кв.м.
5. ” в≥дд≥лках польових та
овочевих культур, в систем≥ с≥возм≥н вирощуютьс¤ основн≥ с≥льськогосподарськ≥
культури нашоњ зони (картопл¤, капуста, цибул¤, бур¤к, пом≥дори, ог≥рки,
часник, перець, морква, зернов≥ культури).
6. —≥возм≥ни запроваджуютьс¤ з
метою самозабезпеченн¤ школи власною с≥льгосппро-дукц≥Їю
у в≥дпов≥дност≥ з потребами, проводитьс¤ досл≥дницька робота з ними.
7. ” в≥дд≥лку плодово-¤г≥дних
культур (сад, ¤г≥дник, плодово-¤г≥дний розсадник) вирощуютьс¤ р≥зн≥ сорти
плодових ≥ ¤г≥дних культур (¤блука, чорнопл≥дна горобина, вишн≥ тощо),
проводитьс¤ досл≥дницька робота з ними.
8. ” теплиц≥, ¤к
селекц≥йно-генетичному в≥дд≥лку, †вирощуЇтьс¤ розсада овочевих культур,
проводитьс¤ досл≥дницька робота у в≥дпов≥дност≥ з навчальними програмами з
б≥олог≥њ, трудового навчанн¤, природознавства, гурткових зан¤ть.
9. в≥тково-декоративний
в≥дд≥лок складаЇтьс¤ з колекц≥йноњ д≥л¤нки кв≥тникових рослин, кв≥тник≥в,
клумб, газонних насаджень.
10. ¬икористана продукц≥¤
використовуЇтьс¤ дл¤ потреб школи, лишки Ц реал≥зовуютьс¤. ошти в≥д реал≥зац≥њ
лишк≥в продукц≥њ перераховуютьс¤ на спецрахунок, та
використовуютьс¤ дл¤ поповненн¤ матер≥ально-техн≥чноњ бази, орган≥зац≥њ
дозв≥лл¤ учн≥в, прем≥юванн¤ учн≥в.
11. ƒл¤ збер≥ганн¤
с≥льгосппродукц≥њ використовуютьс¤ складськ≥ прим≥щенн¤, овочесховища.
12. Ќавчально-досл≥дна д≥л¤нка
земельна забезпечена с≥льськогосподарським ≥нвентарем в≥дпов≥дно до м≥сцевих
умов та вимог агротехн≥чного оброб≥тку грунту.
≤≤≤. «м≥ст ≥ орган≥зац≥¤ роботи учн≥в на навчально-досл≥дн≥й земельн≥й
д≥л¤нц≥.
13. ќсновними напр¤мками
д≥¤льност≥ учн≥в на земельн≥й д≥л¤нц≥ Ї: вирощуванн¤ рослин, спостереженн¤ за
њх ростом ≥ розвитком, проведенн¤ с≥льськогосподарських досл≥д≥в зг≥дно з
програмами трудового навчанн¤, природознавства, б≥олог≥њ, гурткових зан¤ть.
14. ƒосл≥дно-практичн≥ роботи
на земельн≥й д≥л¤нц≥ провод¤тьс¤ на основ≥ знань, ¤к≥ набувають учн≥ в процес≥
вивченн¤ основ наук з широким використанн¤ дос¤гнень сучасноњ науки ≥ досв≥ду
вирощуванн¤ ¤к≥сноњ с≥льськогосподарськоњ продукц≥њ.
15. ƒл¤ роботи на земельн≥й
д≥л¤нц≥ залучаютьс¤ учн≥ 2-9 клас≥в.
16. –обота учн≥в на земельн≥й
д≥л¤нц≥ орган≥зовуЇтьс¤ в≥дпов≥дно до плану, ¤кий Ї складовою частиною плану
роботи школи, план≥в проведенн¤ навчально-виробничоњ навчальноњ практики.
17. «а вихованц¤ми, ¤к≥
працюють на навчально-досл≥дницьк≥й земельн≥й д≥л¤нц≥ закр≥плюютьс¤ вчител≥,
класн≥ кер≥вники, виховател≥ груп, складаЇтьс¤ граф≥к њх роботи в навчальний та
кан≥кул¤рний пер≥од.
18. ўор≥чно визначаЇтьс¤
потреба в ≥нвентар≥, обладнанн≥, добривах, пос≥вному ≥ посадковому матер≥алах,
засобах захисту.
19. ўор≥чно п≥дбиваютьс¤
п≥дсумки роб≥т на земельн≥й д≥л¤нц≥, орган≥зовуЇтьс¤ виставка, проводитьс¤
Д—в¤то врожаюФ тощо.
†20. «аступник директора з господарськоњ
частини вживаЇ заход≥в по своЇчасному забезпеченню навчально-досл≥дноњ
земельноњ д≥л¤нки ≥нвентарем, пос≥вним ≥ посадковим матер≥алом, водою дл¤
поливу рослин; орган≥зовуЇ забезпеченн¤ ≥ реал≥зац≥ю продукц≥њ, одержаноњ на
навчально-досл≥дницьк≥й земельн≥й д≥л¤нц≥, орган≥зовуЇ охорону земельних
д≥л¤нок.
21. ер≥вника
навчально-досл≥дноњ д≥л¤нки призначаЇ директор школи з числа педагог≥чних
прац≥вник≥в, ¤к≥ викладають б≥олог≥ю, трудове навчанн¤, природознавство або
кер≥вника гуртковоњ роботи.
22. ер≥вник
навчально-досл≥дноњ земельноњ д≥л¤нки:
-
в≥дпов≥даЇ
за стан навчально-досл≥дноњ земельноњ д≥л¤нки, орган≥зац≥ю роботи учн≥в на н≥й;
-
щороку
восени п≥сл¤ збиранн¤ врожаю, п≥дводить п≥дсумки роботи на навчально-досл≥дн≥й
земельн≥й д≥л¤нц≥, складаЇ зв≥т про загот≥влю овочевоњ продукц≥њ;
-
координуЇ
роботу колективу школи на земельн≥й д≥л¤нц≥, проводить консультац≥њ при
складанн≥ план≥в роботи на земельн≥й д≥л¤нц≥, спостережень тощо;
-
складаЇ
на початок навчального року р≥чний план роботи та господарсько-ф≥нансовий
кошторис д≥л¤нки на п≥дстав≥ плану роботи школи;
-
†≥нструктуЇ педагог≥чний колектив школи, ≥нших
прац≥вник≥в школи, ¤ких залучаЇ до кер≥вництва працею вихованц≥в на земельн≥й
д≥л¤нц≥, знайомить њх с планом роботи, методикою та технолог≥Їю проведенн¤
роб≥т;
-
в≥дпов≥даЇ
за створенн¤ на навчально-досл≥дн≥й земельн≥й д≥л¤нц≥ умов, що в≥дпов≥дають
правилам техн≥ки безпеки ≥ сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чним вимогам;
-
контролюЇ
виконанн¤ кожною групою виконанн¤ плану роб≥т на земельн≥й д≥л¤нц≥;
-
орган≥зовуЇ
виставки;
-
подаЇ
пропозиц≥њ директоров≥ школи, –ад≥ школи щодо використанн¤ кошт≥в, ¤к≥
отримуютьс¤ в результат≥ реал≥зац≥њ продукц≥њ, вирощеноњ на навчально-досл≥дн≥й
земельн≥й д≥л¤нц≥, одержаного врожаю з д≥л¤нки, про в≥дзначенн¤ кращих груп,
ланок, окремих учн≥в.
23. ѕедагог≥чн≥ прац≥вники,
¤к≥ залучаютьс¤ до кер≥вництва працею учн≥в на навчально-досл≥дницьк≥й
земельн≥й д≥л¤нц≥, навчають њх агротехн≥чних прийом≥в роботи, забезпечують
дотриманн¤ школ¤рами правил техн≥ки безпеки ≥ сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чного режиму, а
також зд≥йснюють нагл¤д за станом ≥ безпечною експлуатац≥Їю обладнанн¤,
≥нвентарю.
24. ¬ процес≥ роботи на
земельн≥й д≥л¤нц≥ забезпечуЇтьс¤ рац≥ональний режим прац≥ ≥ в≥дпочинку учн≥в.
IV. ќхорона
прац≥ вихованц≥в.
25. Ќа кожн≥й д≥л¤нц≥ повинна
бути розроблена та затверджена директором школи ≤нструкц≥¤ з техн≥ки безпеки
(окремо з ус≥х вид≥в роб≥т, що провод¤тьс¤).
26. ƒ≥ти допускаютьс¤ до
роботи п≥сл¤ проведенн¤ з ними ≥нструктажу та перев≥рки знань з охорони прац≥.
27. ¬ихованц≥ працюють в
денний час, та не допускаютьс¤ до роботи з отрутох≥м≥катами.
28. ѕедагоги, спец≥ал≥сти, ¤к≥
залучаютьс¤ до кер≥вництва роботою на навчально-досл≥дн≥й земельн≥й д≥л¤нц≥,
зд≥йснюють контроль за дотриманн¤м трудового законодавства, правил, норм,
≥нструкц≥й з техн≥ки безпеки, виробничоњ сан≥тар≥њ ≥ пожежноњ безпеки.