На стартову На попередню Далі Урок з математики на тему „Числові і буквені вирази”, 5 клас

Урок з математики на тему „Числові і буквені вирази”, 5 клас

(в завданнях до уроку використані дані про урожайність на власній

земельній ділянці за останні 3 роки)

 

МЕТА УРОКУ:

-         ввести поняття числового і буквеного виразів; навчити знаходити значення виразів; повторить читання і запис виразів; закріпити обчислювальні навички використовуючи дані про врожайність на власній земельній ділянці за останні 3 роки;

-         розвивати увагу, обчислювальні здібності, логічне мислення; вчити аналізувати і робити висновки;

-         виховувати любов до математики, до праці; розвивати навички самообслуговування та самозабезпечення.

 

ОБЛАДНАННЯ: індивідуальні картки з завданнями, таблиця аналізу використання земельної ділянки по Путивльській загальноосвітній школі-інтернат, картки з домашнім завданням.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація початку уроку.

ІІ. Повторення раніш вивченого матеріалу.

Застосовуючи властивості віднімання та додавання, заповнити таблицю урожайності за 3 роки.

В таблиці наведено валовий збір на власній земельній ділянці окремих видів продукції за останні три роки. Заповнити пропущені клітинки.

Вид продукції

Валовий збір (кг.)

Всього за 3 роки (кг.)

2004 рік

2005 рік

2006 рік

Цибуля

630

820

 

2460

Картопля

26000

 

35000

89800

Капуста

 

7300

9000

22150

Помідори

400

1000

 

3400

Огірки

 

2600

2900

6800

Морква

3300

 

4100

10750

 

Давайте подивимося і порівняємо врожайність нашої земельної ділянки за останні три роки, чи зросла вона?

Як математично можна записати дані з таблиці?

Як би ви одним словом назвали отримані записи? Чому?

 

Сьогодні на уроці ми постараємося вияснити, що в математиці називають виразом, які бувають вирази.

 

ІІІ. Вивчення та закріплення нового матеріалу.

Пояснення вчителя.

- Робота в групах.

Кожна група отримує на картці дві задачі. До кожної карточки необхідно скласти вираз і розв’язати її. Керівник групи вивішує завдання на дошці.

Приклади карток:

ГРУПА 1.

Скласти вираз для розв’язку задачі і знайти його значення.

1.              При збиранні картоплі на нашому полі, учні 5 класу розділились на три ланки по 5 учнів і одну ланку, в якій 6 учнів. Скільки всього учнів у класі.

2.              Зібрану картоплю, для власних потреб, розмістили в 25 контейнерів по а кілограмів в кожному і ще залишилось 10000 кілограмів. Скільки картоплі зібрали?

 

 

ГРУПА 2.

Скласти вираз для розв’язку задачі і знайти його значення.

  1. У 2006 році пшеницю на полі зібрали за 2 дні. В перший день обмолотили 40 центнерів, а в другий – на 7 центнерів більше. Скільки центнерів пшениці обмолотили у 2006 році.
  2. Колектив школи в 2005 році зібрав 2600 кілограмів огірків, а в 2006 році – на к кілограмів більше. Скільки кілограмів огірків зібрали у 2006 році?

 

ГРУПА 3

Скласти вираз для розв’язку задачі і знайти його значення.

  1. В 2007 році планується зібрати 3 тони помідорів, що на n тон  більше ніж у 2006 році. Скільки помідорів зібрали за 2 роки?
  2. Зібравши урожай огірків 2 тони засолили для використання взимку, свіжими залишили з’їсти в 2 раза менше. Скільки всього зібрали огірків?

 

Аналізуємо записані на дошці вирази.

Чи є щось спільне в отриманих записах?

На які групи ви б розбили отримані вирази?

Що спільного у виразах кожної групи?

З чого вони складаються?

Які б назви для кожної групи ви б запропонували?

 

Вчитель підводить дітей до назв виразів: числові і буквені. Всі вирази записуються в зошити.

Чому дорівнює значення числових виразів?

Як знайти значення буквених виразів?

 

Пропонується знайти значення буквених виразів при поданих значеннях букв: а=1000; к=300; n=1.

 

Кожному учню пропонується оцінити себе по 12-бальній шкалі, на скільки він зрозумів, що таке вираз і на які види їх можна розділити.

 

Читання і запис виразів.

 

Продовжимо роботу над виразами.

На дошці подані вирази, записані в 2 стовпчика:

(18 – 7 ) + 14

(а + 56) – 32

(х – 75) + 16

(m + 99) – (32 +5)

(x – 13 ) + (b – 86)

(86 + 53 ) – (k + 7)

(x - y ) + (mn )

(c + 3 ) – (d + 8)

 

 

Як ви думаєте, чому вирази записані в різних стовпчиках, чим вони відрізняються?

Як би ви назвали вирази першого стовпчика?

Як би ви назвали вирази другого стовпчика?

Як називаються компоненти при додаванні?

Як називають компоненти при відніманні?

Для кожного виразу запропонувать назви доданки, зменшуване, від’ємник.

 

Кожній групі роздається таблиця аналізу використання землі по Путивльській загальноосвітній школі інтернат (2003-2006 роки) і пропонується скласти задачі на знаходження суми зароблених грошей за кожний вид продукції і загальну суму зароблених грошей (кожній групі окремий рік), замість значення ціни, використовуючи різні букви. Обчислити значення буквеного виразу при підстановці значень цін у вираз. Порівняти щорічні заробітки.

 

Розв’язування виразів:

х : 5 + 64 при х =155;

(m +314) : 89 при m = 2000;

135 + п – 23 при п = 378;

(х – 99) + 329 при х =290;

а • 9 – 69 при а =12;

102 + (у : 3) при у = 603.

 

ІV. Підведення підсумків уроку. Оцінювання.

V. Домашнє завдання.

Індивідуальні картки.

 

 

 

 

На стартову На попередню Далі
Hosted by uCoz